Srijeda, 26 Marta, 2025

Autonomna vozila za javni prevoz

  • Grupa Renault je uvjerena u ulogu koju autonomna vozila javnog prijevoza mogu igrati u vrijeme kada se vlasti i operateri pripremaju da donesu strukturalne izbore za budućnost mobilnosti
  • Sa svojim partnerom WeRide, Renault Grupa nastavlja da umnožava eksperimente širom Evrope, kako da pokaže zrelost primenjenih autonomnih tehnologija, ali i važnost predloženog automatizovanog električnog minibus rešenja
  • Bilo u srcu velikih gradova, u prigradskim područjima ili u ograničenom okruženju, autonomni minibusevi nude opipljiv način transformacije javne mobilnosti u pristupačniju, efikasniju i održiviju mobilnost


U maju 2024. Renault Grupa je predstavila svoju strategiju autonomnih vozila i pokrenula, po prvi put u Evropi, sa svojim partnerom WeRide, eksperiment na otvorenom putu, sa dva autonomna minibusa koji voze tokom Roland-Garros teniskog međunarodnog takmičenja. Sa 1.000 pređenih km i skoro 700 prevezenih ljudi, ovaj prvi test pokazao je zrelost tehnologije, kao i relevantnost ovog rješenja za prevoz putnika. Nakon ovog uspješnog eksperimentiranja, mnogi igrači mobilnosti (lokalne vlasti, transportni operateri, privatni menadžeri lokacija, itd.) pokazali su svoj interes za korištenje ovog rješenja na svojim teritorijama. Novi eksperimenti su već u toku širom Evrope, kao što su Cirih (Švajcarska), Valensija (Francuska) i Barselona (Španija). Uskoro će biti objavljeno još nekoliko.

Barselona (Španija)

Barselona (Španija): u srcu velikog evropskog grada
Od 10. do 14. marta, Renault Grupa i WeRide omogućavaju široj javnosti da danas otkrije urbanu mobilnost sutrašnjice, sa dva autonomna električna minibusa na 2,2 kilometra otvorenoj putnoj petlji u srcu ulica Barselone. Razvijanjem autonomnih šatlova u gustom i složenom urbanom okruženju, eksperimentisanje pokazuje zrelost novih tehnologija za automatizovane usluge javnog prevoza. Takođe izražava viziju Renault Grupe o budućim izazovima javnog prevoza u Evropi: autonomna mobilnost kao način da gradovi budu pogodniji za život, transport dostupniji, a mobilnost efikasnija i održivija.

Valence (Francuska): olakšana mobilnost za prigradska područja
Nakon eksperimentiranja od 10. marta do 19. aprila, od jula 2025. cilja se implementacija komercijalne usluge automatizovanih šatlova nivoa 4.

beti (francuski privatni operater javnog prevoza), Macif (osiguravač vozila i beti partner), WeRide i Renault Grupa postavljaju prvu automatizovanu mrežu mobilnosti sa visokim nivoom usluge u Valensi. Otvorena putna trasa dva šatla u dužini od 3,3 kilometra zadovoljava konkretne potrebe korisnika stanice Valence TGV, kao i 150 kompanija i njihovih 3.000 zaposlenih, opslužujući stanicu, udaljeni dugoročni parking i ugostiteljsko čvorište poslovnog parka. Kroz ovu neviđenu saradnju između 4 glavna igrača, ostvaruje se ista vizija: zajednička automatizirana mobilnost na usluzi svim teritorijama, što omogućava otvaranje ruralnih i periurbanih područja, ubrzavanje ekološke tranzicije i olakšavanje mobilnosti stanovništva radi boljeg pristupa zapošljavanju, zdravlju, obrazovanju, slobodnom vremenu…

Aerodrom Cirih (Švajcarska): privatno područje sa visokim sigurnosnim zahtevima Eksperimentisanje koje WeRide sprovodi na aerodromu u Cirihu (Švajcarska) od januara 2025. ima za cilj da zaposlenima olakša putovanje između terminala. Time demonstrira sposobnost autonomnih tehnologija da rade u složenim okruženjima i ispunjavaju visoke zahtjeve sigurnosti i pouzdanosti kao što je aerodrom.

Grupa Renault i autonomno vozilo
Grupa Renault ima pragmatičan i diferenciran pristup autonomnim vozilima, u početku razlikuju potrebe pojedinačnih vozila i potreba javnog prevoza.

Za pojedinačna vozila , u trenutnim tržišnim uslovima, Grupa se fokusira na vodeće na tržištu napredne sisteme za pomoć vozaču (ADAS) (Adaptive Cruise Control, Trane Keeping Systems). Ovi sistemi pomoći na nivou L2 ili čak L2+ poboljšavaju sigurnost i udobnost dok vozaču ostavljaju odgovornost za vožnju.

Za javni prevoz , Renault Grupa vidi relevantnost u ponudi L4 autonomnih vozila u kratkom roku, odnosno sposobnih da samostalno upravljaju situacijama u vožnji, u domenu operativnog dizajna, sa daljinskim nadzorom, ali bez operatera u vozilu. Suočeni s porastom zona niske emisije, gradovi i lokalne vlasti imat će izazove bez presedana u smislu javnog prevoza. Procjenjuje se da će u narednoj deceniji biti potrebno nekoliko hiljada autonomnih električnih minibuseva. Sposobni da samostalno upravljaju situacijama u vožnji u domenu operativnog dizajna, autonomni minibusevi su pokazali svoju efikasnost kroz različite eksperimente, otvarajući izglede za fleksibilnu, pristupačnu, sigurnu ponudu bez ugljenika.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno