Istorijski dan za proizvođača Borgo Panigale: Ducati predstavlja Desmo450 MX, prvi motokros motocikl u svojoj istoriji. Motocikl koji je rođen slijedeći filozofiju koja je oduvijek vodila Ducatija: eksperimentiranje i testiranje rješenja u trkaćim takmičenjima da bi ih zatim učinili dostupnim na serijskim motociklima, oslanjajući se u ovom slučaju i na iskustvo koje je Ducati Corse stekao u MotoGP-u i Superbike-u.
Zahvaljujući ovom pristupu, te pažljivoj analizi segmenta, konkurencije i tehničkih propisa FIM i AMA, Ducati je uspio stvoriti lagan i pouzdan motocikl, sa Desmodromic distributivnim motorom visokih performansi i elektronskom opremom koja je mjerilo u kategoriji. Desmo450 MX je stoga sposoban poboljšati vještine vozača, bilo profesionalnih ili amaterskih, nudeći samopouzdanje koje im omogućava da pomaknu svoje granice naprijed. Desmo450 MX je prvi model u kompletnom asortimanu specijalističkih off-road motocikala, dizajniranih da odvedu kompaniju Borgo Panigale u nove svjetove, razgovaraju s novim motociklistima i stoga razvijaju Ducatisti zajednicu.
Desmo450 MX je dizajniran oko jednocilindričnog motora od 449,6 ccm sa Desmodromic distribucijom, nudeći mogućnost maksimalnog iskorištavanja svakog omjera, na početku i između zavoja, zahvaljujući posebno povoljnoj isporuci snage, koja kombinuje okretni moment pri niskim i srednjim okretajima s referentnim brojem okretaja.

Lagani aluminijski okvir je dizajniran tako da ima što je moguće manje zavara, u korist čvrstoće, lakoće i krutosti konstrukcije. Desmo450 MX takođe predstavlja prvi u segmentu u smislu elektronike. To je u stvari prvi motokros motocikl na svijetu opremljen sustavom kontrole proklizavanja koji je u stanju precizno definirati stvarno proklizavanje stražnjeg kotača (patent na čekanju). Ovaj sistem identificira faze vožnje u kojima se ne bi trebao aktivirati kako ne bi ograničio performanse motora. Konačno, Desmo450 MX Ducati Traction Control vozač može odmah deaktivirati u situacijama kada je potrebno iskoristiti sve performanse motora, da bi se automatski ponovo aktivirao ubrzo nakon toga.
Jednocilindrični motor sa Desmodromic distribucijom
Dizajn Desmo450 MX započeo je od motora koji je opremljen Desmodromic distribucijom, sistemom koji se koristi na svim Ducati trkačkim motociklima, uključujući MotoGP. Desmo450 MX takođe nudi veoma jaku krivu obrtnog momenta pri niskim obrtajima, obezbeđujući obilje snage iz krivina, sa linearnom isporukom i ubrzanjem bez presedana za ovu kategoriju. Ova jedinstvena kriva isporuke snage, koja vozaču pruža 70% maksimalnog obrtnog momenta već pri 4.200 o/min, čini Desmo450 MX manje zahtjevnim i zamornim od tradicionalnog 450, uz punu prednost performansi na stazi i uživanja u vožnji. Zahvaljujući mjerama provrta i hoda od 96 x 62,1 mm, zapravo je bilo moguće koristiti usisne ventile od 40 mm i izduvne ventile od 33 mm. Prvi su napravljeni od titanijuma, dok su drugi napravljeni od čelika, sa šupljim stablom ispunjenim natrijumom radi poboljšanja razmene toplote, čime se povećava pouzdanost i konzistentnost performansi. Posebna pažnja posvećena je rashladnom sistemu sa radijatorima romboidnog oblika. Oni predstavljaju novu karakteristiku za segment i omogućavaju 6,5% veću površinu zračenja u poređenju sa tradicionalno oblikovanim rešenjem, poboljšavajući hlađenje motora.

Šasija
Šasija Desmo450 MX je bazirana na aluminijumskom obodu okvira. Ovakav raspored je odabran kako bi se dobila lagana struktura, koja omogućava motoru da usisni i izduvni kanali budu što je moguće ravniji, kako bi se zajamčile najbolje performanse. Tehničari kompanije Borgo Panigale uspjeli su stvoriti konstrukciju težine 8,96 kg koju karakterizira najmanji mogući broj zavarenih spojeva, čime su postigli željene ciljeve lakoće, pouzdanosti i krutosti. Okvir značajno doprinosi zadržavanju težine motocikla, koji u konfiguraciji spremnoj za upotrebu, ali bez goriva, teži 104,8 kg.
Okvir Desmo450 MX se sastoji od samo 11 komada, otprilike upola u odnosu na konkurenciju, a sastavljen je od livenih, kovanih i ekstrudiranih elemenata. Ova tehnologija konstrukcije, koju Ducati također koristi na okvirima Superbike, omogućava potpunu kontrolu debljina, koristeći samo količinu materijala koja je potrebna u svakoj tački i stvarajući složene oblike bez ugrožavanja težine ili snage. Izuzetno kompaktan dizajn okvira također je dizajniran da osigura najbolju ergonomiju za vozača i istovremeno brzo i lako održavanje u radionici ili na stazi, gdje se operacije kao što je demontaža amortizera mogu brzo izvesti.
Ovjes i kočnice Desmo450 MX bili su predmet ciljane odluke. Ducati se oslanjao na dugogodišnje iskustvo Showa u trkačkim takmičenjima, koje je takođe odabrano da olakša podešavanje amaterima zahvaljujući oprugi, a ne vazdušnom tehničkom rasporedu za elastičnu komponentu. Vilica je potpuno podesiva, sa 49 mm obrnutim stabljikama, 310 mm hoda i Kashima Coating tretmanom na nosačima. Amortizer je potpuno podesiv, hod točka je 301 mm. Što se tiče kočionog sistema, Ducati je u ovoj oblasti takođe odlučio da sarađuje sa svojim dugogodišnjim partnerom Brembo na razvoju, takođe u motokrosu, referentnih kočionih sistema kao što je to bio slučaj već dugi niz godina na drumskim motociklima. Sprijeda se nalazi plutajuća čeljust s dva klipa, a pozadi jednoklipna čeljust. Galfer kočioni diskovi su 260 mm sprijeda i 240 mm pozadi.
Elektronika
Iskustvo u MotoGP-u i Superbike-u, gdje je Ducati tehnološka referentna tačka, omogućilo je tehničarima Borgo Panigale-a da uvedu pravi sistem kontrole proklizavanja na Desmo450 MX, koji može ponuditi prednosti u smislu vremena kruga, sigurnosti vozača i uštede energije tokom vožnje. Za razliku od trenutno dostupnih sistema u segmentu, Ducati Traction Control (DTC) implementiran na Desmo450 MX kalibrira prekid struje na osnovu stvarnog proklizavanja zadnjih točkova i inercijskih mjerenja dinamike vozila, čime se garantuje efikasna, brza i linearna intervencija. Ovaj sistem je u stanju da identifikuje trenutke u kojima ne bi trebalo da stupi u akciju, kao što su skokovi, automatski isključujući sebe. Štaviše, ako vozač identifikuje tačke na stazi u kojima želi da iskoristi sve performanse motora, može deaktivirati sistem laganim pritiskom na ručicu kvačila. Kontrola će se automatski vratiti u rad nekoliko trenutaka kasnije. Ducati Traction Control nudi četiri različita nivoa intervencije.
Elektronska oprema također uključuje Launch Control i Motor Brake Control, koje se, kao i DTC, mogu konfigurirati na različitim nivoima intervencije i povezati s dva načina vožnje koje vozač može prilagoditi svojim potrebama i karakteristikama staze putem X-Link aplikacije. Mjenjač je opremljen Quickshifterom koji se uključuje.
Intervali održavanja
Intervali održavanja su definisani sa ciljem smanjenja troškova za kupca. Zamjena klipa je postavljena na 45 sati, zajedno sa provjerom zazora ventila, dok je ukupni remont motora postavljen na 90 sati, referentne vrijednosti za segment.
Dostupnost
Desmo450 MX će stići u odabrana evropske zastupstva od juna 2025., a distribucija će se proširiti na Sjevernu Ameriku u julu, a zatim u ostatak svijeta.