Prije tačno 50 godina, Volkswagen LT je predstavljen u Berlinu. Veliki brat VW Busa zvanog Bulli – koji je u to vrijeme već bio u svojoj drugoj generaciji – uspješno je proširio asortiman proizvoda iz Hanovera.
Volkswagen i Transporter: Ova dva pojma su čvrsto povezana od lansiranja Bullija 1950. Međutim, budući da Bulli nije bio namijenjen za stvarno velika opterećenja, Volkswagen je razvio model ispod teških kamiona, ali iznad VW busa, kako bi dopunio asortiman proizvoda: transporter tereta u segmentu od 2,8 do 3,5 tona. Kada je riječ o imenu, stanovnici Donje Saksonije ostali su hladni i objektivni. Tako je transporter tereta jednostavno preimenovan u naziv modela: LT. U prilogu su pronađene oznake 28, 31 i 35 za najveću dozvoljenu težinu od 2,8, 3,1 i 3,5 tona respektivno. Kao i kod Transportera, Volkswagen je poslušao želje svojih kupaca za LT, pa je LT od samog početka bio dostupan u dva međuosovinska razmaka i dvije varijante krova. Uređaj za uštedu prostora bio je dostupan kao kombi kombi, karavan, autobus, dvostruka kabina i kao šasija sa kabinom.
Uoči razvoja, odlučeno je da odnos prometne i korisne površine bude čak i bolji nego kod Transportera sa zadnjim motorom. U tu svrhu, Volkswagen inženjeri su dizajnirali vozilo sa dizajnom kabine iznad kontrole koji štedi prostor kao Transporter i prednjim motorom koji je postavljen iznad prednje osovine između vozačevog i suvozačevog sedišta. Pogon je i dalje osiguravala zadnja osovina. Bez motora u zadnjem delu, cio tovarni prostor je tako bio dostupan za korišćenje. Ipak, LT je ostao kompaktan: u poređenju sa T2 Bullijem, LT je porastao samo za 34 cm u dužinu i 30 cm u širinu. Međutim, zahvaljujući novom konceptu prostora sa 7,85 kubnih metara teretnog prostora, nudio je više od 50 posto više utovarne zapremine.
Volkswagen je bio ponosan i na svoju ergonomiju, koja je do sada bila prilično zanemarena u komercijalnim vozilima. Kabina je razvijena uz pomoć naučnika koji se bave ergonomijom. Zahvaljujući ovoj saradnji, na primer, komande su raspoređene blizu vozača i ugrađeno je veliko vjetrobransko staklo i ekstra veliki spoljašnji retrovizori.
Između ostalog, dodatnu udobnost u vožnji pružio je individualni ovjes kotača na prednjoj osovini, koji još uvijek nije bio standard u segmentu mnogo godina nakon predstavljanja LT-a. U početku je Volkswagen bio dostupan sa 2,0-litarskim četverocilindričnim benzinskim motorom od Audija 100 (spušten na 55 kW/75 KS i prilagođen za rad u komercijalnom vozilu) ili 2,7-litarskim četverocilindričnim dizel motorom engleskog proizvođača Perkins sa 48 kW (65 ks). Volkswagen ga je zamijenio 1979. svojim prvim vlastitim šestocilindričnim dizel motorom. Iako je novi 2,4-litarski motor proizvodio samo osam KS više u LT-u od svog prethodnika, razvio je znatno veći obrtni moment i radio izuzetno glatko – tako tiho da je čak i Volvo ugradio ovaj motor u svoj prvi šestocilindrični putnički automobil.

Kao i Bulli, LT je tokom godina doživio brojne faceliftinge. Evo izvoda:
1983 :
• Šestocilindrični turbo dizel sa 75 kW (102 KS). Kao rezultat toga, LT je izrastao u najmoćniji transporter u Evropi.
• Šestocilindrični benzinski motor sa 66 kW (90 KS)
• Optimizovana pozicija ugradnje motora obezbjeđuje prostor za treće sedište u kabini
• Redizajnirana kontrolna tabla.
• Dostupan je treći međuosovinski razmak za platforme do 4,6 metara dužine
1985 :
• LT 55 sa 5,6 tona bruto težine vozila
• LT 35 opciono sa zadnjom osovinom sa pojedinačnim gumama
• Preklopni pogon na sve točkove 4×4
• Facelift sa pravougaonim farovima umesto prethodnih kružnih
1993 :
• Facelift sa novom maskom hladnjaka i plastičnim elementima u zoni zadnjih svetala
• Revidirani turbo dizel sa međuhladnjakom i 70 kW (95 KS)
Zbog svoje kvalitete i pouzdanosti, zajedno s velikom korisnom površinom i kompaktnim dimenzijama, LT je također brzo postao popularna baza za kampere. I danas je veliki broj njih na putevima svijeta. Stoga nikoga nije iznenadilo 1988. da je, osim kompaktne Kalifornije bazirane na trećoj generaciji (T3) Bullija, Volkswagen predstavio i motorna kućicu baziranu na LT-u: uz Floridu, Volkswagen je ponudio potpuno opremljenu kućicu za četiri osobe s mokrom ćelijom.
Nakon 21 godine i više od 470.000 proizvedenih LT vozila, došlo je vrijeme za nasljednika 1996.
1996: Druga generacija LT-a
Nakon 21 godine, era kompaktnog i popularnog transportera tereta završila je 1996. Kao i kod promjene sa T3 na T4, promjena sa LT1 na LT2 također je bila promjena u modernije doba. LT2 je bilo prvo novo vozilo koje je predstavila novoosnovana marka Volkswagen komercijalna vozila (VWN) u Hanoveru, koja je osnovana 1995. godine. Razvoj ove i naredne serije modela obavljen je u saradnji sa Mercedes-Benzom.
Dizel motori su sada ugrađeni uzdužno ispod kratke haube. Ulaz je bio znatno niži, a bilo je moguće lako doći do zadnjeg dela tovarnog i putničkog prostora između prednjih sjedišta.
Volkswagenov recept za uspjeh ponude široke palete proizvoda zadržao se iu LT2. Tu su bili i kombi kombiji, karavani, autobusi, kamioni, duple kabine i šasije sa tri međuosovinska rastojanja i bruto mase vozila između 2,6 i 4,6 tona.

Još jedna prednost bili su popularni TDI motori: oni su također bili prvi izbor u LT2 jer su bili ekonomični, snažni i pouzdani. VWN je 2002. godine pretvorio LT2 u “ekspresno” vozilo sa novim 2,8-litarskim četvorocilindričnim dizel motorom. Motor je imao 116 kW (158 KS) i maksimalni obrtni moment od 331 Nm. Ovo su bile rekordne brojke u segmentu.
Proizvodnja u fabrici u Stöckenu okončana je 2006. godine nakon skoro 340.000 vozila.
2006: The Crafter
Zasnovano na osnovnom konceptu svog prethodnika, Crafter je 2006. godine lansiran na tržište – vizuelno u dizajnu kamiona i tehnički potpuno novo vozilo. To je postalo jasno i novim imenom: Crafter je stajao i još uvijek predstavlja dinamičnog pomagača u svakodnevnom radu, za “nekog ko pruža ruku”.
Najspektakularnija varijanta do sada je svakako Crafter 4MOTION sa Achleitner pogonom na sve točkove predstavljen 2012. U svojoj punoj konfiguraciji, vozilo je bilo opremljeno sa do tri brave, podignuto i imalo je off-road gume kao i kompletan štitnik ispod. Crafter 4MOTION je bio u mogućnosti da demonstrira svoje kvalitete kao pomoćno vozilo na Reliju Dakar 2012.
Deset godina, Crafter se ponovo proizvodio u širokom spektru varijanti (kombi, karavan, autobus, dropside, dupla kabina i šasija). Više od 480.000 prodatih primjeraka govori o uspjehu ove treće generacije.
2016: Novi Crafter – 100 % Crafter – 100 posto VWN
U 2016. Volkswagen komercijalna vozila je po prvi put predstavila drugu generaciju Craftera. Radi se o vozilu razvijenom od nule i ponovo u kući, za koje je čak izgrađena nova fabrika u Wrześni u Poljskoj.
Tokom procesa razvoja, stručnjaci iz Volkswagen komercijalnih vozila pitali su kupce intenzivnije nego ikada prije o njihovim potrebama i idejama. Takođe su pozvani da igraju aktivnu ulogu u oblikovanju novog Craftera prema njihovim idejama. Stručnjaci iz Hanovera često su pratili vozače u svakodnevnom životu i pitali ih o željama direktno na radnom mjestu.
Rezultat je vjerovatno najbolje i najraznovrsnije vozilo u C/D segmentu lakih komercijalnih vozila. Pored različitih karoserija, Crafter je sada po prvi put bio dostupan i sa prednjim, zadnjim ili pogonom na sve točkove. Zahvaljujući upravljanju putničkim automobilom i neviđenom nizu sigurnosnih sistema i sistema pomoći vozaču, novi Crafter je postao mjerilo u segmentu. Bruto težina vozila do 5,5 tona, zapremina utovara do 18,4 m3 i izvanredan izbor pogona i derivata nude funkcionalnost i rješenja koja su orijentirana na kupca za svakodnevnu upotrebu za individualne transportne zadatke iz svih područja upotrebe.
Međunarodni žiri novinara komercijalnih vozila iz 24 evropske zemlje dodijelio je Crafteru titulu „Transporter godine 2017.“ čim je izašao na tržište.
Godinu dana kasnije, VWN je predstavio varijantu ‘e-Crafter’ s električnim pogonom i ‘Grand California’ kućicu kao proširenje Crafter asortimana proizvoda.
2024: Novi Crafter – više sigurnosti, više udobnosti, isti nivo cijena
Novi Crafter je standardno dostupan sa digitalnim instrumentima: takozvanim ‘Digitalnim kokpitom’. Definirajući detalj unutrašnjosti modela 2024 Crafter sada je njegov ekran od 10,3 inča i opciono od 12,9 inča zasnovan na najnovijem ‘Modularnom infotainment alatu’ (MIB). Vizuelno samostojeći VW sistem karakteriše novorazvijeno grafičko korisničko sučelje i navigacija menija koja je sama po sebi razumljiva. Osim toga, Crafter je dobio novi sistem glasovne kontrole na mreži za brojne funkcije vozila s integracijom “ChatGPT”, koji odgovara prirodnim glasovnim komandama.
Redizajnirani su ručna kočnica i prekidač automatskog mjenjača, kao i komande za svjetlosne funkcije, dugmad u području centralne konzole i svi otvori za ventilaciju. Uzmite, na primjer, ručnu kočnicu: sada je to elektronska parkirna kočnica, kojom se upravlja preko prekidača u kokpitu, a prethodna poluga između prednjih sjedišta više nije potrebna.

Asortiman novih standardnih i opcionih sistema pomoći podiže uspješnu Crafter seriju na novi nivo. Sljedeći sistemi će u budućnosti biti dio standardne opreme svih novih Craftera: ‘Front Assist’ (pomoć pri naglom kočenju uključujući detekciju biciklista i pješaka), ‘Lane Assist’ (upozorenje na napuštanje trake), prepoznavanje saobraćajnih znakova, ograničavač brzine i akustična pomoć pri parkiranju za stražnji dio. Po prvi put, ‘Travel Assist’ će biti dostupna kao opcija za Crafter; U kombinaciji s njim, ‘Emergency Assist’ također pronalazi svoj put u Crafteru.
Unatoč opsežnijoj sigurnosnoj opremi i više komfornih funkcija koje olakšavaju svakodnevni rad u novom Crafteru, cijene su na nivou prethodnika.
Do kraja 2024. već je proizvedeno skoro 500.000 jedinica novog Craftera.