Subota, 17 Maja, 2025

70. godišnjica Suzulighta – prvog Suzukijevog automobila

Ove jeseni, dok se Suzuki priprema za lansiranje e Vitare, svog prvog električnog vozila, vrijedi se prisjetiti gdje je sve počelo za Suzuki Motor Corporation prije 70 godina. Davne jeseni 1955. godine, Michio Suzuki je lično isporučio Suzulight, svoj prvi serijski automobil, lokalnom doktoru koji je prethodno obavljao kućne posjete na biciklu.

Iako je Michio Suzuki započeo posao mnogo ranije, u martu 1920. godine, proizvodnjom tekstilnih razboja. Ovi su postali naprednijeg dizajna i veoma popularni sve do ranih 1950-ih, kada je došlo do globalnog pada industrije pamuka; Suzuki je tada odlučio da se diverzifikuje u motorizovani transport predstavljanjem svog prvog motocikla 1953. godine, a prvi automobil uslijedio je dvije godine kasnije.

Početna istraživanja i razvoj Suzulighta započeli su još 1937. godine, iako su kasnije morali biti obustavljeni zbog izbijanja Drugog svjetskog rata. Razvoj je konačno nastavljen 1954. godine kada je osnovana kompanija Suzuki Motor Co Limited.

Koristeći Suzukijev duh ‘Yaramaika’ (u prevodu ‘Hajde da to uradimo’), koji je duboko ukorijenjen u regiji Enshu odakle je Suzuki nastao, zajedno sa svojom odlučnošću da ide naprijed, Michio Suzuki je brzo počeo istraživati ​​vozila proizvedena u inostranstvu i stekao bogato znanje.

Suzulight je bilo kompaktno vozilo dužine manje od tri metra i težine nešto više od 500 kg. Pokretao ga je dvocilindrični, dvotaktni motor od 360 ccm i 15 KS, prvi te vrste ikada ugrađen u automobil. Također je bio prvi automobil u Japanu s pogonom na prednje kotače/motorom sprijeda i bio je daleko ispred svog vremena sa svojim nezavisnim ovjesom sa spiralnim oprugama i upravljačem sa letvom i zupčanikom.

Suzulight je s lakoćom ispunio japanske propise o ‘Keijidosha’ ili Kei light automobilima, te su Suzuki i njegov tim brzo započeli svoja prva razvojna testiranja na cesti. Kao prototip, njegova najupečatljivija rana vožnja bila je putovanje od 300 km preko planinske regije Hakone između Hamamatsua i Tokija, što se pokazalo vrlo izazovnim na cestama koje još nisu bile asfaltirane. Iako su stigli vrlo kasno navečer, tim je stigao kako bi predstavio automobil predsjedniku ‘Yanase Auto’, vodećeg japanskog autoriteta za automobile.

Michio Suzuki i razvojni tim Suzulight 1954

Predsjednik je ostao do kasno kako bi pozdravio tim i izašao kako bi temeljito testirao automobil. Nekoliko sati kasnije vratio se vrlo impresioniran i odmah je dao Suzukiju puno odobrenje za puštanje Suzulighta u proizvodnju. Proizvodnja je započela u oktobru 1955. godine s početnom proizvodnjom od 3-4 automobila mjesečno, ali do početka 1956. godine mjesečni obim se popeo na 30 jedinica.

70 godina kasnije, Suzuki Motor Corporation ostaje globalno poznata kao “stručnjak za male automobile” i proizvodi preko tri miliona jedinica godišnje, s projekcijom od četiri miliona jedinica godišnje do 2030. godine. Michio Suzukijeva originalna strategija dizajna i proizvodnje lakih vozila nastavlja se s platformama uključujući “Heartect” koji se koristi u modelima Swift, Vitara i S-Cross, te “Heartect-e” koji je posebno dizajniran za e Vitaru.

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno