Srijeda, 12 Novembra, 2025

Škoda L&K 130: Studentski automobil broj 10

  • Opsežne modifikacije karoserije stvaraju prostor za utovar sličan pick-upu i proširiv za prijevoz rezervnih trkaćih bicikala, a uključuju i klizna desna zadnja vrata.
  • Naziv L&K 130 i shema boja odaju počast najranijim danima kompanije koju su osnovali Václav Laurin i Václav Klement 1895. godine.
  • Prvi studentski automobil baziran na modelu Superb i prvi s plug-in hibridnim pogonskim sklopom

Odavanje počasti korijenima Škoda Auta i njegovim ranim danima kao proizvođača bicikala
Kraj školske godine u Škoda Stručnoj školi tradicionalno se obilježava izradom Učeničkog automobila. Ove godine, 28 učenika je transformiralo Škodu Superb Estate u pomoćno vozilo za biciklističke utrke. Škoda Auto i danas održava duboku vezu s biciklima i biciklističkim utrkama, kao dugogodišnji podržavalac velikih međunarodnih biciklističkih događaja, uključujući Tour de France.

Prvi studentski automobil baziran na Škodi Superb i prvi plug-in hibrid
Uz podršku svojih nastavnika i stručnjaka iz različitih odjela, pripravnici su uložili više od 2.000 radnih sati u planiranje, razvoj i proizvodnju Škode L&K 130. To je prvi studentski automobil baziran na Superb karavanu i prvi koji ima plug-in hibridni pogon. Zahvaljujući svom električnom dometu, vrlo je pogodan za upotrebu kao pomoćno vozilo tokom biciklističkih utrka. Kada se kreće u potpuno električnom režimu, koristi visokonaponsku bateriju bruto kapaciteta 25,7 kWh. Štaviše, nudi velikodušan prostor, što Škodu L&K 130 čini idealnim pomoćnim automobilom za profesionalne biciklističke utrke. Studenti su u tu svrhu transformirali karavan u pick-up. Vozilo sada ima novo zadnje staklo iza zadnjih sjedišta koje odvaja unutrašnjost od otvorenog utovarnog prostora. Dolazi s novim, integriranim mehanizmom za nosač bicikala za prijevoz i brzo obezbjeđivanje rezervnih bicikala.

Škoda L&K 130: Studentski automobil br. 10

Električno produživa tovarna površina s dva standardna nosača za bicikle
Originalni prtljažnik zamijenjen je novom, nisko postavljenom tovarnom površinom. Pritiskom na dugme, može se produžiti unazad zajedno s novim vratima prtljažnika, koristeći jedinstveni mehanizam zupčanika i letve. To olakšava istovar rezervnog bicikla za biciklistu tokom utrke, ako je potrebno. Na platformi su ugrađena dva standardna nosača za bicikle iz asortimana originalne Škoda dodatne opreme. Kada se platforma uvuče zajedno s vratima prtljažnika, nosači s biciklima se naginju prema gore pod uglom od 35 stepeni, tako da vozilo ima istu dužinu kao i originalni Škoda Superb Estate. Krovni nosač osigurava prostor za treći bicikl. Plug-in hibridni pogonski sklop – prvi put za Škoda studentski automobil – usvojen je nepromijenjen iz Škoda Superb Estate iV. 1.5 TSI benzinski motor od 150 KS (110 kW) i elektromotor kombiniraju sistemsku snagu od 204 KS (150 kW). Visokonaponska baterija bruto kapaciteta 25,7 kWh omogućava dovoljan električni domet kako bi vozilo bilo pogodno za potrebe podrške biciklističkim utrkama.

Unutrašnjost prilagođena potrebama profesionalnog biciklističkog tima
Kao i kod eksterijera, unutrašnjost Škode L&K 130 dominiraju klasične L&K boje crvene, bijele, zlatne i crne na sjedištima, panelima vrata i instrument tabli, a korišteni materijali su reciklabilni. Logo “130 godina” izvezen je na presvlakama prednjih sportskih sjedišta. Kako bi savršeno zadovoljili potrebe profesionalnog biciklističkog tima, studenti su u vozilo integrirali brojne druge karakteristike. Dodatni displej na strani suvozača na instrument tabli prikazuje podatke potrebne za podršku vozačima. Zahvaljujući stalnoj internet vezi, ovi podaci su uvijek ažurni. Za komunikaciju unutar tima instaliran je radio. Umjesto lijevog zadnjeg sjedišta, ugrađena je velika rashladna kutija za boce s vodom. Baterija od 12 volti pronašla je svoje mjesto iza zadnjih sjedišta. Velika mreža za odlaganje ispod obloge krova kabine služi za odlaganje malih predmeta poput energetskih pločica ili zavoja. Serviser smješten na desnom zadnjem sjedištu također ima vlastiti displej na naslonu suvozačevog sjedišta. Studenti su proizveli brojne nove detalje opreme koristeći tehnologiju 3D printanja. Na primjer, nosači za mrežu za odlaganje ispod krova potiču iz 3D printera, kao i logotipi.

Top 10 – historija Škodinih učeničkih automobila
Od pokretanja vodećeg projekta Škodine strukovne škole u školskoj 2013/14. godini, učenici svake godine planiraju, razvijaju i grade spektakularne učeničke automobile. Jedina dva prekida uzrokovana su pandemijom Covid-19 2021. godine i preuređenjem radionica Škoda akademije 2024. godine.

  • Škoda Citijet (2014) – prvi studentski automobil iz Mlade Boleslave, model s otvorenim krovom baziran na Škodi Citigo.
  • Škoda Funstar (2015) – razigrani i originalni pick-up baziran na Škodi Fabiji.
  • Škoda Atero (2016) – emotivna kupe verzija Rapid Spacebacka.
  • Škoda Element (2017) – prvi električni studentski automobil, koji je dvije godine prethodio proizvodnom električnom modelu Škoda Citigo e iV.
  • Škoda Sunroq (2018) – kul SUV kabriolet kreiran na bazi Škode Karoq.
  • Škoda Mountiaq (2019) – spektakularni koncept pick-upa baziran na velikom SUV-u Škoda Kodiaq.
  • Škoda Slavia (2020) – uzbudljivi spider baziran na Škodi Scali, koji podsjeća na osnivanje kompanije 125 godina ranije i naziv njenog prvog bicikla.
  • Škoda Afriq (2022) – crossover model Kamiq pretvoren u reli automobil s pogonom na sva četiri točka, što je označilo prvu saradnju projekta sa Škoda Motorsportom.
  • Škoda Roadiaq (2023) – potpuno električni, multifunkcionalni mobilni kancelarijski kamper za digitalne nomade, baziran na Škodi Enyaq.

 

Možda vas zanima

Nedavno objavljeno